Marketing iDEAL

Ben je op zoek naar manieren om iDEAL effectiever aan jouw klanten aan te bieden? Deze pagina is jouw gids. Ontdek praktische tips om het gebruik van iDEAL te stimuleren, download de officiële iDEAL-logo's voor jouw website of app, en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rondom iDEAL. Of je nu nieuw bent met iDEAL of jouw huidige aanbod wilt verbeteren, hier vind je alle informatie die je nodig hebt om jouw klanten een soepele en betrouwbare betaalervaring te bieden.

Tips om iDEAL aan te bieden aan klanten

Gebruik van iDEAL stimuleren

Wil je dat jouw klanten vaker betalen met iDEAL? Met een paar simpele aanpassingen aan jouw betaalpagina stimuleer je je klanten om snel, veilig en betrouwbaar te betalen met iDEAL.

  • Gebruik het en de spelling van de naam: iDEAL;
  • Biedt iDEAL gratis aan;
  • Voeg een tekst toe onder de iDEAL-betaalknop, bijvoorbeeld ‘populairste betaalmethode van Nederland’ of ‘Gratis’;
  • Gebruik je een Payment Service Provider (PSP) voor jouw betaalpagina’s? Geef dan vooraf aan je klant door dat deze naar de betaalpagina van jouw serviceprovider wordt geleid;
  • Bij veel PSP’s kun je de betaalpagina qua kleurgebruik aanpassen aan jouw eigen website. Maak hier zoveel mogelijk gebruik van, dit versterkt het gevoel van de klant dat hij jou betaalt;
  • Zet iDEAL bovenaan de lijst met betaalmethoden;
  • Als je een keuzemenu hebt voor betaalmethoden, bijvoorbeeld via keuzerondjes, laat dan automatisch iDEAL aangevinkt;
  • Maak de klant duidelijk dat betalen met iDEAL gratis is, zeker als je andere betaalmethoden aanbiedt waarvoor de klant een vergoeding betaald;
  • Toon op de betaalpagina het totaalbedrag van de bestelling, zodat jouw klant niet voor verrassingen komt te staan ​​bij de daadwerkelijke betaling.

 

Optimalisatie van de bevestigingspagina

Na een iDEAL-betaling gaat jouw klant altijd terug naar jouw bevestigingspagina. Onderzoek heeft uitgewezen dat een bevestigingspagina met aanvullende informatie of extra aandacht bijdraagt aan een prettige shopbeleving.  Om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de bevestigingspagina kun je deze pagina bijvoorbeeld inzetten om:

Het aantal vragen voor jouw klantenservice te reduceren. Je leidt klanten vanaf de bevestigingspagina door naar een uitleg of veelgestelde vragen elders op jouw website;

  • Extra informatie over de bestelling of bezorging aan jouw klant te geven;
  • Een beoordeling over jouw website, restaurant of organisatie te laten geven;
  • De klant te bedanken voor bijvoorbeeld zijn bestelling of reservering;
  • De klant weer te laten reserveren of bestellen;
  • De klant direct donateur te laten worden;
  • De klant de mogelijkheid bieden om zich voor jouw nieuwsbrief in te schrijven;