iDEAL vernieuwt

Het nieuwe iDEAL

 

Het nieuwe iDEAL maakt online bestellen en betalen nog makkelijker. iDEAL wordt uitgebreid met een nieuwe betaalpagina en een eigen iDEAL-profiel voor gebruikers. Met de hierin bewaarde gegevens, zoals bijvoorbeeld een bezorgadres, kunnen klanten nog sneller hun bestelling of betaling afronden.

Waarom verandert iDEAL?

 

Sinds de lancering in 2005 is de betaalmethode iDEAL uitgegroeid tot de Nederlandse betaalstandaard met een bereik van bijna 100% van de Nederlandse consumenten. Met iDEAL worden meer dan 1 miljard transacties per jaar verricht.

De afgelopen jaren is de manier waarop er online wordt gekocht en betaald flink veranderd. Steeds vaker wordt er mobiel geshopt en ook gemak speelt een steeds grotere rol in het bestel- en betaalproces. Daarom verandert iDEAL nu ook, om de meest makkelijke en vertrouwde betaaloplossing te blijven.

Wat is er nieuw?

Klantvoorkeur centraal dankzij iDEAL-profiel

 

Bij het nieuwe iDEAL draait het om de betaler en zijn betaalvoorkeuren. Hij bewaart zijn voorkeurrekening en bezorggegevens eenvoudig via zijn bank in zijn iDEAL-profiel.

Snel betalen: sneller betaalproces en meer gemak

 

De klant kiest hoe hij zijn betalingen goedkeurt: op de iDEAL-betaalpagina via de QR-code of met alleen een bevestiging in de bank app dankzij klantherkenning of, zoals nu, via zijn bank.

Snel bestellen: bestellen en betalen in 1 stap

 

De klant heeft de mogelijkheid om samen met de betaling ook zijn bezorggegevens uit zijn iDEAL-profiel te delen met de ondernemer.

In de toekomst worden er meer diensten toegevoegd, bijvoorbeeld nieuwe betaalopties zoals terugkerend of later betalen. Deze zal het iDEAL-team samen met de markt ontwikkelen.

Nieuwe techniek om dit mogelijk te maken

De nieuwe centrale technische infrastructuur, de iDEAL Hub en de nieuwe iDEAL-betaalpagina maken deze uitbreidingen mogelijk. Voor ondernemers wordt het eenvoudiger om iDEAL aan te bieden, omdat de bankkeuze wordt overgenomen door de iDEAL-betaalpagina. Ook zorgt de aanpassing er voor dat er sneller ingespeeld kan worden op veranderingen in betaalgedrag en nieuwe wensen uit de markt.

Wat zijn de voordelen voor mij als gebruiker

 

Betalers genieten van meer gebruiksgemak en extra diensten bij de betaling via hun eigen vertrouwde bank.

- Betaling op basis van eigen voorkeuren
- Meer diensten gekoppeld aan een iDEAL-betaling
- Makkelijk en vertrouwd persoonlijk iDEAL-profiel via de eigen bank.

Ondernemers profiteren van een hogere conversie dankzij aanvullende checkout diensten en een nog betere ervaring voor hun klanten.

- Makkelijker iDEAL aanbieden in checkout door vervangen van de bankkeuze door iDEAL-pagina
- Meer gebruiksgemak voor 100% van de Nederlandse consumenten
- Extra diensten via bestaande contractrelatie met eigen bank of payment service provider.

Hoe kan ik het nieuwe
iDEAL gebruiken?

 

De bank of payment service provider informeert haar klanten hoe en wanneer zij gebruik kunnen maken van de uitbreidingen.