Heb je een vraag? Stel hem hier!

Dit zijn de veelgestelde vragen rondom iDEAL. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Consumenten
Producten
Organisaties
iDEAL in3
EPI
  • iDEAL Betaalverzoek
  • iDEAL QR-code
  • Problemen met de betaling
  • Problemen met de levering
  • Betalen met iDEAL
  • Veiligheid en fraude
  • iDEAL in3 pilot
Kan ik direct met iDEAL betalen?

Zodra u toegang heeft tot internet- en mobiel bankieren bij één van de deelnemende banken, kunt u met iDEAL betalen. U hoeft zich hiervoor niet apart aan te melden.

Is het betalen via een Betaalverzoek veilig?

Ja, de betaling via een betaalverzoek is gebaseerd op internet- en mobiel bankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat dit net zo veilig is als internet- en mobiel bankieren. Echter, net als andere betaalmethoden, garandeert dit niet dat u de bestelde goederen of diensten ook daadwerkelijk geleverd krijgt.

Maak daarom niet zomaar gebruik van een betaalverzoek bij een betaling aan een andere consument die u niet kent en niet fysiek ontmoet. Maak in deze situaties gebruik van een specifieke dienst die het risico op non-levering of terugboeking beperkt, zoals Gelijk oversteken van Marktplaats en Gelijk oversteken van PostNL.