iDEAL aanbieden en integreren

 

Met iDEAL kunt u als bedrijf uw klanten veilig en gemakkelijk online laten betalen. Uw klant betaalt direct vanaf zijn bankrekening via zijn vertrouwde bankomgeving, snel en veilig. U ontvangt direct een betaalbevestiging.

Hoe kan ik iDEAL aanbieden/implementeren?

 

Om iDEAL aan te bieden moet u een iDEAL-overeenkomst afsluiten met een van de deelnemende contractpartijen. Zij bieden verschillende (technische) mogelijkheden om iDEAL te implementeren. Op de websites van de iDEAL-contractpartijen kunt u over het algemeen goed bepalen welke voor uw specifieke situatie geschikt zijn.

 

Daarnaast vind je hier aanbevelingen om jouw klanten meer met iDEAL te laten betalen. Deze factsheet geeft antwoord op de meeste vragen over het optimaliseren van de implementatie van iDEAL.

 

Wat zijn de kosten voor iDEAL?

 

Om iDEAL te kunnen aanbieden aan uw klanten, dient u een contract af te sluiten met een iDEAL Partner (Acquirer of CPSP). De kosten verschillen per iDEAL contractpartij waarmee u een overeenkomst afsluit. Vaak worden er kosten per transactie gerekend en soms ook bijvoorbeeld maandelijkse abonnementskosten. Op de websites van deze contactpartijen kunt u over het algemeen goed bepalen welke voor uw situatie geschikt zijn.

 

Welke toepassingen van iDEAL zijn er?

 

U kunt iDEAL gebruiken om online in uw webwinkel direct te laten betalen.

 

Ook kunt u iDEAL als betaallink meesturen in bijvoorbeeld e-mails. Op deze manier kunt u uw klanten ook achteraf laten betalen.

 

Uw klanten kunnen ook betalen met iDEAL QR. Deze QR-codes kunt u zowel offline (op een papieren factuur, op kassabon, in de etalage, etc.) als online (in uw webwinkel, een scherm, betaalzuil, etc.) presenteren.

 

iDEAL vernieuwt en breidt uit

 

Om aan te blijven sluiten bij de manier waarop consumenten online shoppen en betalen breidt iDEAL uit met kortere betaalprocessen en nieuwe diensten.

 

Alles over het nieuwe iDEAL lees je hier.