Als ondernemer wilt u dat uw klant snel en eenvoudig met iDEAL kan afrekenen. Een belangrijk element in de totstandkoming van de aankoop is de betaling. Met de informatie van de iDEAL-beschikbaarheidspagina kunt u eenvoudig vaststellen of een specifieke consumentenbank beschikbaar is. Met deze informatie kunt u vooraf bepalen of u uw klant de mogelijkheid wilt bieden om met iDEAL te betalen.

De informatie uit het meetsysteem kunt u desgewenst via een beveiligde website ontvangen. De informatie wordt in XML-berichten naar de door u opgegeven omgeving gepusht. U kunt hiermee alvast rekening houden in de opbouw van uw betaalpagina. Als een specifieke bank niet beschikbaar is, kunt u dit eventueel melden op uw betaalpagina.

Om deze beschikbaarheidsinformatie te ontvangen kunt u zich hierĀ registreren.

Meer weten over iDEAL? In deze animatie ziet u hoe dat werkt.

iDEAL als e-maillink

Is iDEAL niet beschikbaar en wilt u toch graag dat uw klanten met iDEAL afrekenen? U kunt dan overwegen uw klant via e-mail een iDEAL-link te sturen. Die link verwijst naar uw iDEAL-betaalpagina waar de klant de betaling later alsnog kan doen zodra iDEAL weer beschikbaar is. Voor meer informatie over deze mogelijkheid en de technische implementatie ervan, kunt u contact opnemen met de partij met wie u een iDEAL-contract heeft afgesloten. Dit is uw bank of een Collecterende Payment Service Provider.

Lees meer informatie over iDEAL via een e-maillink.