Top 5 veelgestelde vragen:

  1. Ik heb problemen met de implementatie van iDEAL in mijn internetkassa, wat moet ik doen?

    U heeft een iDEAL contract afgesloten met een van de iDEAL contractpartijen. Zij ondersteunen u ook met de technische implementatie of problemen met iDEAL in uw internetkassa. Wij adviseren u daarom om contact op te nemen met uw iDEAL-contractpartij.

    Bekijk ook deze pagina met de iDEAL-implementatiegids en – implementatietips.

  2. Kan ik als buitenlands bedrijf iDEAL aanbieden?

    Als niet-Nederlandse partij kunt u ook iDEAL als betaalmiddel aanbieden aan uw klanten. Dat doet u door een iDEAL overeenkomst af te sluiten met een Partner die voor u de iDEAL gelden collecteert en naar uw buitenlandse rekening doorboekt. Uw klanten kunnen met iDEAL betalen als zij een rekening hebben bij één van de deelnemende Issuers.

  3. Hoe kan ik een iDEAL Betaalverzoek (betaallink) aanbieden?

    Het is ook mogelijk om een zakelijk iDEAL Betaalverzoek via een link in bijvoorbeeld een email, sms bericht, WhatsApp, of ander kanaal naar uw klanten te sturen.

    Klik hier voor meer informatie.

  4. Hoe kan ik iDEAL als betaalmethode aanbieden/koppelen aan mijn webpakket?

    Om iDEAL aan te bieden moet u een iDEAL-overeenkomst afsluiten met één van de deelnemende Partners. Zij bieden verschillende (technische) mogelijkheden om iDEAL te implementeren. Op de websites van deze partijen kunt u over het algemeen goed bepalen welke voor uw specifieke situatie geschikt zijn.

  5. Wat zijn de kosten voor het aanbieden van iDEAL?

    De kosten verschillen per iDEAL Partner waarmee u een overeenkomst afsluit. Vaak worden er kosten per transactie gerekend en soms ook bijvoorbeeld maandelijkse abonnementskosten. Op de websites van deze Partners kunt u over het algemeen goed bepalen welke voor uw situatie geschikt zijn.

Staat uw vraag er niet bij?

Klik hier voor alle veelgestelde vragen