iDEAL en andere Currence-merken hebben in 2017 goed gepresteerd, mede dankzij veilige standaarden en uniforme productkenmerken. Het aantal betalingen met iDEAL is het afgelopen jaar aanzienlijk sterker toegenomen dan in de voorgaande vijf jaren, met 33,8 procent. Dat blijkt uit het jaarverslag 2017 van Currence, de product- en merkeigenaar van iDEAL.

Jaarlijkse groei van het aantal iDEAL-betalingen sinds 2006

De sterke groei in 2017 is enerzijds het gevolg van nieuwe toepassingen voor iDEAL, zoals onderling betalen door consumenten, met mobiele apps en zogeheten betaalverzoeken, en door het gebruik van de iDEAL QR-code.

Consumenten vertrouwen voor online betalingen op iDEAL vanwege de herkenbare betaalschermen en beproefde inlogmiddelen van de eigen bank. Dit leidt tot een zeer hoge conversieratio van 90 procent voor acceptanten.

Lees het volledige persbericht van Currence…