iDEAL in3 veelgestelde vragen

Je vindt hier antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice van iDEAL in3 door het formulier in te vullen op deze pagina. Jouw aanvraag wordt binnen 5 werkdagen beantwoord.

Wat is iDEAL in3?

in3 gaat samenwerken met iDEAL. Daarmee kun je voortaan je bestellingen in drie gelijke delen betalen, zonder rente, met onze nieuwe betaalmethode iDEAL in3. iDEAL in3 is een aparte betaalmethode in de checkout van een webshop.  

iDEAL in3 is voorlopig beperkt beschikbaar en zal naar verwachting later dit jaar bij veel webshops beschikbaar komen. Bij sommige webshops kun je dan ook nog gewoon met in3 betalen in plaats van iDEAL in3. 

Hoe werkt iDEAL in3?

Met iDEAL in3 betaal je de bestelling in drie gelijke termijnen tegen 0% rente.  

Bij het afrekenen, kies je in de checkout voor iDEAL in3. Er vindt een binnen een split second een check plaats. Na de goedkeuring betaal je direct het eerste deel, dat gelijk is aan een derde van het aankoopbedrag, via iDEAL. Vervolgens ontvang je van ons een herinnering om de tweede betaling binnen 30 dagen te voldoen en om het laatste deel binnen 60 dagen te betalen. En dat allemaal zonder extra kosten!  

Is iDEAL in3 anders dan in3?

In de basis is iDEAL in3 hetzelfde: je betaalt je bestelling in drie gelijke termijnen en krijgt voor de betaaldatum een betaallink toegestuurd om de betaling te voldoen.  

Wat gebeurt er met in3?

In3 blijft bestaan, wanneer de pilot succesvol is wordt iDEAL in3 uitgebreid naar meer webshops. 

Komen de bestellingen die ik doe via iDEAL in3 ook in de bestaande in3 app?

Als je een in3-account hebt, zie je zowel je geplaatste bestellingen bij in3 als bij iDEAL in3 in de in3-app, mits de account- en bestelgegevens overeenkomen.  
Je kunt switchen in je bestaande account tussen in3 en iDEAL in3. Vanuit het in3-gedeelte kun je voor iedere bestelling die je ziet de betaling doen. Als je in het iDEAL in3-gedeelte zit, kun je dat alleen voor de bestellingen van iDEAL in3.  

Wat zijn de betalingsvoorwaarden bij iDEAL in3?

De betalingsvoorwaarden van iDEAL in3 kun je hier vinden  

Blijft mijn bestedingslimiet gelijk bij iDEAL in3?

Ja, je bestedingslimiet blijft gelijk.  

Wat betekent gespreid betalen met iDEAL in3?

iDEAL in3 is de enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen. De eerste termijn betaal je direct via iDEAL. De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen en de derde termijn weer 30 dagen daarna. 

Ik wacht op een betaling van iDEAL in3, wanneer kan ik die verwachten?

We betalen het bedrag dat je betaald hebt, na bevestiging van retour/annulering door de webshop, binnen 5 werkdagen aan je terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. 

Waarom krijg ik de melding dat ik niet met iDEAL in3 kan betalen?

Voorafgaand aan de betaling doet in3 een gegevenscontrole. Dat de betaling niet lukt kan verschillende redenen hebben. We leggen je dit graag uit via de telefoon of per e-mail. 

Kan ik een betalingsregeling treffen of uitstel van betaling krijgen voor een betaling aan iDEAL in3?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je dient het bedrag te betalen voor de gestelde datum(s).  

Verwerkt iDEAL in3 persoonsgegevens?

Ja, om onze service aan te bieden, hebben we je persoonsgegevens nodig. In ons privacy statement vertellen we je hier meer over.